вул. 15 Квітня, 1

Чек-лист для покупця по доставці і розвантаженні тротуарної плитки

Доставка тротуарної плитки на ділянку відрізняється від підвезення до будівництва багатьох інших матеріалів. У цій справі є специфіка, яку необхідно врахувати, щоб не створювати проблем собі, своїм сусідам, не витрачати зайвих грошей і часу.

Господарі нових будинків, де намічено мощення, вже не раз організовували доставку різних будматеріалів на свою ділянку, і їм здається, що і доставка плитки буде такою ж простою. Однак є принципова відмінність: плитка дуже важка. Її возять великими машинами і здалеку, тому і проблеми можуть бути ще невідомими для господарів.

Так як для більшості наших клієнтів організація доставки - нове завдання з багатьма невідомими, ми підготували поради, які можуть допомогти усе провести якомога простіше і швидше.

1. Враховуйте вагу і площу для розвантаження

Плитка перевозиться на піддонах. На кожен поміщається від 10 до 20 квадратних метрів, в залежності від товщини тротуарної плитки. Важить такий піддон близько тонни. Тому переміщати його можна тільки маніпулятором або краном. Площа піддону - один квадратний метр, але впритул їх не ставлять, між піддонами необхідно простір для роботи зі стропами маніпулятора. Тому для вивантаження і тимчасового зберігання 10 піддонів буде потрібно не 10 квадратних метрів, а хоча б 15 - 17. У два яруси піддони при розвантаженні зазвичай не ставлять: для цього потрібна абсолютно рівна і тверда поверхня.

Зазвичай спочатку встановлюють бортові камені, і їх привозять першими. Бажано розвантажити плитку як можна ближче до ділянки мощення, але не на нього, а поруч. Якщо ділянка великий, бажано розподілити плитку по території

2. Враховуйте вантажопідйомність машин

Перевозять плитку на машинах вантажопідйомністю 10 і 20 тонн.

Маніпулятор вантажопідйомністю 10 тонн сам може розвантажити всі, що привіз. Фури вантажопідйомністю 20 тонн не мають маніпулятора. Щоб їх розвантажити, кран або маніпулятор потрібно замовляти окремо.

На заводах плитку пакують на дерев'яні піддони.

На 10-тонну машину поміщається 5 піддонів, близько 65 кв. метрів плитки товщиною 60 мм.

На 20-тонну машину - 11 піддонів, приблизно 140 кв. метрів.

Довжина 10-тонного маніпулятора не менш 9 метрів, 20-тонної машини - 16 метрів. Зазвичай розвантаження машини з тротуарною плиткою займає не більше 2-х годин. Ці норми вивантаження зафіксовані в договорі і вони технічно обумовлені, сильно прискорити розвантаження неможливо.

З усіх цих фактів слід цілий ряд обмежень.

3. Перевірте під'їзд: можуть бути обмеження

Господарю необхідно перевірити і переконатися, що машини таких розмірів і ваги можуть під'їхати безпосередньо до ділянки або тому майданчику, де намічена вивантаження, і зможуть там розвернутися. Не всяка грунтова дорога всередині селища, не всяка труба або місток витримають проїзд машини в 20 тонн.

Всередині поселень навесні і восени можуть бути сезонні обмеження: такі важкі машини можуть серйозно пошкодити селищні дороги, а якщо навантажений маніпулятор застрягне, витягнути його без розвантаження буде нереально. Глибокий, а особливо вразливий і мокрий сніг, якщо дороги не чистили або чистили погано, може створити великі проблеми: потрібно переконатися, що проїзд можливий саме в ті дні, коли намічена доставка.

Вибираючи майданчик для вивантаження плитки потрібно врахувати, що виліт стріли маніпулятора - 8 метрів. Правила техніки безпеки вимагають, щоб піддони переносилися через паркан. Дерева, стовпи, лінії електропередачі можуть обмежувати руху крана: потрібно заздалегідь подивитися, по якій траєкторії можна буде переносити піддони.

Що робити, якщо ясно, що машини з плиткою до ділянки під'їхати не зможуть? Організувати човникову розвантаження.

Для цього потрібно знайти найближче до ділянки місце, де постане фура, і найняти додатково маленький маніпулятор на 3 5 тонн, для перевезення піддонів по одному або по два безпосередньо до ділянки.

Знайти такий маніпулятор - завдання і відповідальність самого покупця. Зазвичай вони є на найближчому будівельному ринку або там можуть дати телефон водія такої машини. Якщо ви купили сотні метрів плитки і доставляти її будуть кілька великих вантажівок, потрібно заздалегідь розрахувати час і розмір майданчика. Якщо приїдуть одночасно три машини, а розвантажувати можна тільки одну, доведеться додатково платити за їх простій. Машини довгою 14 метрів можуть помітно заважати на дорозі іншим водіям і сусідам, а розвантаження - справа не швидка.

4. Стропальник потрібен обов'язково

Для роботи з піддонами обов'язково потрібен другий, крім водія, чоловік - стропальник. Це потрібно обумовити відразу при замовленні машини. Стропальник - робочий, який закріплює і звільняє вантаж. Водій при цьому керує краном маніпулятора. Наявність стропальника прискорює справу, і чим більший об'єм - тим це помітніше. Крім того, водії маніпуляторів не вважають своїм обов'язком кріплення вантажу, якщо мова не йде про один-два піддонах, так само як водій вантажівки під час перевезення меблів не стане її носити: для цього наймають вантажників.

5. Взимку дешевше: особливості зберігання

Укладають плитку в теплу пору року, а продають постійно. Взимку можна розраховувати на знижки, причому помітні, 20-30%. Піддони привозять упакованими в поліетилен. Якщо господарі збираються зберігати плитку до сезону укладання, бажано розкрити плівку, щоб уникнути появи висолів.

6. Приймання товару: перевіряйте всі уважно

При отриманні плитки перевірте асортимент продукції, перерахованої в товарною накладною: число товарів і номенклатуру. Перерахуйте піддони і переконайтеся, що на них лежить саме та плитка, яку ви замовили. У разі недостачі, помилки асортименту або претензій за якістю обов'язково зробіть позначку про це на транспортній накладній. Цей документ залишається у водія, покупець отримує свою копію. Всі записи повинні бути зроблені на екземплярі водія.

На будь-якому вільному місці документа потрібно написати, що саме вас не влаштовує: плитки не вистачає за кількістю, не влаштовує якість, помилка асортименту. Наприклад «Отримав тільки 20 бордюрів» з 40 замовлених. У разі помилки постачальника продукцію обов'язково замінять.

Потрібно розуміти, що, забезпечуючи транспорт, постачальник не гарантує точний час прибуття машин. Зазвичай вказується інтервал: приблизно з 9 до 18, перша або друга половина дня. Це пов'язано перш за все з дорожньої ситуацій: машинам належить проїхати велику відстань - 100 - 400 км. Черги на заводах при навантаженні до сих пір нерідкі, особливо в спекотний літній сезон, і вплинути на це безпосередній постачальник не може.
Назад до новин